Topul celor mai valoroase 10 branduri româneşti în 2019. Companiile cu cele mai valoroase portofolii de branduri româneşti sunt evaluate la 665 mil. euro în 2019, în urcare cu 20% faţă de 2018. Ursus este pe podium.
Ursus Breweries (cu mărcile Ursus, Timişoreana), Altex şi Heineken (Ciuc şi Neumarkt) sunt companiile cu cele mai valoroase portofolii de branduri româneşti în 2019.
Astfel, top zece companii cu cele mai valoroase portofolii de branduri româneşti sunt evaluate la 665 mil. euro, în urcare cu 20% faţă de 2018, arată cel mai recent raport al Brand Finance, firmă independentă globală de evaluare de brand.
„Cele mai valoroase 10 portofolii de branduri sunt evaluate pentru acele companii care exploatează mai mult de un brand pe piaţă. Aceste 10 portofolii prezentate cuprind peste 40 de branduri locale cunoscute, dintre care cele mai valoroase sunt deja incluse în clasamentul individual“, potrivit analiştilor Brand Finance.
Evaluat la 176 milioane euro, grupul Ursus Breweries activ în industria berii şi controlat de japonezii de la Asahi continuă să conducă topul portofoliilor, cu trei branduri prezente şi în clasamentul individual, incluzând berea Ursus (42 milioane euro) şi Timişoreana (70 milioane euro). Acesta din urmă este cel mai vechi şi mai valoros brand de bere local.
„Cele 10 portofolii, valorând împreună 664 milioane euro, sunt aceleaşi ca şi în clasamentul precedent, şi toate au înregistrat creşteri ale valorii – cu o medie remarcabilă de plus 20% faţă de anul trecut.“ Analiza Brand Finance arată că nouă dintre cele zece companii sunt evaluate în creştere, singura excepţie fiind producătorul de cosmetice Farmec al cărui portofoliu valoarează 33 mil. euro, în stagnare.
Celelalte companii au portofolii a căror valoare creşte cu rate cuprinse între 1,8% (Heineken) şi 48,5% (Cris-Tim).